2007年10月30日 星期二

Airbus www.tool-tool.com

Bewise Inc. www.tool-tool.com Reference source from the internet.

Airbus S.A.S.
Yritysmuoto S.A.S. (vastaa osakeyhtiötä)
Perustettu 1970 (Airbus Industrie)
2001 (Airbus S.A.S.)
Toimitusjohtaja Louis Gallois
Kotipaikka Toulouse, Ranska
Toimiala Ilmailu
Tuotteet Lentokoneet
Liikevaihto Nousua 23 500 milj. (2005)
Henkilökuntaa 55 000
Emoyhtiöt EADS
Kotisivu www.airbus.com

Airbus S.A.S. (aikaisemmin Airbus Industrie) on eurooppalainen yhtiö, joka valmistaa matkustajalentokoneita. Yhtiön pääjohtajana on toiminut 9. lokakuuta 2006 alkaen ranskalainen Louis Gallois, joka on myös Airbusin omistajayhtiön EADS:n toinen pääjohtaja.

[muokkaa] Historia

Syyskuussa 1967 Ranska, Saksa ja Englanti solmivat yhteistyösopimuksen (Memorandum of Understanding, MoU) 300-paikkaisen lentokoneen kehittämisen aloittamisesta. Koneesta tuli aikanaan Airbus A300. Tämä oli Concorden jälkeen toinen yritys monikansallisen eurooppalaisen siviilikoneen rakentamisessa.

Airbus perustettiin v. 1970 Ranskan lain määrittelemänä Groupement d'Intérêt Economique- eli GIE-yhteenliittymänä. Perustajat olivat ranskalainen Aérospatiale ja saksalainen Deutsche Aerospace. Englantilainen Hawker Siddeley ja hollantilainen Fokker osallistuivat siihen pian. Espanjalaisesta CASAsta (Construcciones Aeronauticas SA) tuli yhteenliittymän täysivaltainen osapuoli vuonna 1971.

Alussa yhtymän päämaja oli Pariisissa, mutta muutti 1974 Toulouseen, Etelä-Ranskaan. British Aerospacesta tuli täysjäsen vasta 1979, kun se oli ottanut haltuunsa Hawker Siddeley -yhtiön.

Vuonna 2001 Airbus muuttui osakeyhtiöksi, Airbus S.A.S. (Société par Actions Simplifiée). Sen omistajat ovat EADS (80%) ja BAE Systems (20%). EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) syntyi v. 2000 ranskalaisen Aérospatiale-Matra SA:n, saksalaisen DaimlerChrysler Aerospacen eli DASA:n ja espanjalaisen CASAn yhdistyessä. BAE Systems syntyi puolestaan v. 1999 brittiläisten British Aerospacen (BAe) ja Marconi Electronic Systemsin yhdistyessä.

Suomalainen Patria Aviation on suunnitellut ja valmistaa A380:n spoilerit.

[muokkaa] Nykyaikainen Airbus

Airbus A380 laskeutumassa ensilennoltaan.

Airbus A380 laskeutumassa ensilennoltaan.

Airbus on 2000-luvun alusta alkaen noussut suurimmaksi siviililentokoneiden valmistajaksi maailmassa ohittaen amerikkalaisen Boeingin. Yhtiö on tuonut markkinoille A380-koneen, joka on maailman suurin matkustajakone. Siitä on käytetty nimitystä superjumbo, koska se on suurempi kuin Boeing 747, jota myös "jumbojetiksi" kutsutaan.

Tämä kehitys on saanut aikaan sen, että Yhdysvallat on jälleen alkanut uhata, että koneiden kehitykseen annettava nk. "launch aid"-tuen (Euroopassa pääosin lainaa) laillisuus viedään WTO:n punnittavaksi. Myös Euroopan unioni on harkinnut tukien uudistamista.

[muokkaa] Airbus:n lentokonemallisto

Airbus A300-600R

Airbus A300-600R

A300B oli Airbusin ensimmäinen lentokone. Se tuotiin markkinoille Pariisin ilmailunäyttelyssä kesällä 1969. Se oli ensimmäinen kaksimoottorinen laajarunkokone. Rungon suunnitteli sama insinööri, joka teki Messerschmitt Me-262 -hävittäjän rungon. Sen kapasiteetti oli 226 matkustajaa. Air Francelle rakennettiin 250-paikkainen jatkettu versio, A300B2. Vuonna 1974 A300 sai sertifioinnin edellä aikataulusta. Vuoden 1975 lopulla Airbusilla oli 10 prosentin markkinaosuus ja 55 koneen toimituslista. Tämän vaiheen jälkeen yrityksellä oli vaikeuksia myydä uusia koneita. Lopulta yhdysvaltalainen Eastern Airlines vuokrasi neljä A300B4:ää. Tämä oli käännepiste. Kahdessa vuodessa yhtiöllä oli 133 tilausta ja sen markkinaosuus oli noussut 26 prosenttiin. Vuoden 1979 lopussa Airbusilla oli 256 tilausta ja 32 tilaajaa. 81 konetta oli jo 14 lentoyhtiön käytössä. Konetyyppiä valmistetaan edelleen, lähinnä rahtiversiona.

A300-600ST Beluga on Airbusin kuljetuskone, jolla Airbusin osia kuljetetaan Englannista ja Saksasta Toulouseen loppukokoonpanoa varten. Rungon kuljetustila on 4,88 m x 4,88 m.

Airbus A310 MRT MedEvac

Airbus A310 MRT MedEvac

A310 esiteltiin heinäkuussa 1978. Se on A300:n lyhennetty versio, johon mahtuu 218 matkustajaa. Koneen ohjaamo oli ensimmäinen, joka oli kaksipaikkainen ja jossa oli kuusi televisionäyttöä (cathode ray tubes displays) entisten mekaanisten mittareiden sijasta. British Aerospace, jonka haltuun Hawker-Siddeley oli joutunut, tuli Airbusin osakkaaksi vuonna 1979. Täten kaikki suuret eurooppalaiset yhtiöt olivat yhdessä ja valmiita kilpailemaan McDonnell-Douglasin ja Boeingin kanssa.

A318, A320-perheen lyhin versio, tuli markkinoille 1999 ja siinä on tilaa 107 matkustajalle.

A319, suosittu A320:n lyhyempi versio, tuli markkinoille 1992 ja siinä on 124 paikkaa. A319:stä on myös kehitetty pitkän kantaman versio sekä yrityskäyttöön suunniteltu VIP-versio.

A320. Vuonna 1979 Airbus päätti liittää osakasyritystensä kehittelemän 130-170-paikkaisen koneen valikoimaansa. Siitä tuli A320, joka pystyi kilpailemaan DC-9:n ja Boeing 737:n kanssa. Airbus A320 tuli markkinoille vuonna 1984. Kone edusti ja edustaa edelleen varsin modernia teknologiaa ja esimerkiksi ohjaamo suunniteltiin täysin uusiksi. A320-sarjan koneissa on myös kapearunkoisten matkustajakoneiden tilavin matkustamo. A320 oli ensimmäinen matkustajakone, jossa oli fly-by-wire-ohjaus ja sivussa oleva ohjaustikku (stick) perinteisen "ratin" sijasta. Ohjaamosta tuli standardi kaikille Airbus-koneille. Eri koneiden ohjausominaisuudet saatiin samanlaisiksi. Tämä säästää huomattavasti lentäjien koulutuskustannuksia. Koneen tuntua käyttöön kerrottiin tarinoita, miten A320:t jäivät taivaalle pyörimään tietokoneen ohjatessa konetta. Nämä olivat teknologiamurroksen voimakkuutta kuvaavia urbaaneja legendoja. A320-sarjasta tuli valtaisa menestys, sillä lentoyhtiöt tarvitsivat uusia lyhyen ja keskipitkän kantaman koneita ja vaikka Boeing 737:n ja DC-9:n (MD-80, MD-90) uudet versiot myivät hyvin, myös Airbusille oli markkinarako. Ensimmäiset A320-asiakkaat olivat Air France, British Caledonian, Adria Airways, Air Inter ja Cyprus Airways, olennaisesti englantilaisten ja ranskalaisten vaikutusvallassa olevia yhtiöitä.

Airbus A321-100 laskeutumassa.

Airbus A321-100 laskeutumassa.

A321, A320:n pidennetty versio, johon mahtuu 185 matkustajaa, julkaistiin vuonna 1989.

A330 tuli markkinoille 1994. Se on A300:n tapaan kaksimoottorinen kone, mutta se on käytännössä A340:n kaksimoottorinen versio ja täysin moderni ja kykenee mannertenvälisiin lentoihin. A330:sta on kaksi eri versiota, -200 ja -300.

A340 tuli käyttöön vuonna 1993. Se on nelimoottorinen pitkän matkan matkustajakone. A340:sta on kehitetty neljä eri mallia, -200, -300 sekä erittäin pitkän matkan versio -500 ja -600, joka on maailman pisin matkustajakone. Ks. Airbus A330/340

A350 on A330:sta jatkokehitelty kaksimoottorinen pitkän matkan matkustajakone, jonka tuotanto käynnistyy muutaman vuoden sisällä. Siitä tarjotaan kahta eri versiota, -800 ja -900, joista jälkimmäinen on pidempi. Finnair julkisti joulukuussa 2005 uudistavansa laivastoaan A350-koneilla.

A380 on maailman suurin matkustajalentokone, jonka ensilento tapahtui 27. huhtikuuta 2005. A380-800, joka toistaiseksi on ainoa asiakkaille tarjottu versio, on kokonaan kaksikerroksinen ja se aloittaa kaupallisen liikenteen vuoden 2007 loppupuolella. Suurimpia asiakkaita ovat Emirates, Air France ja Singapore Airlines.

Airbus Corporate Jetliner (ACJ) on yhtiön ensimmäinen liikelentokone, joka on kehitetty menestyksekkäästä A319:stä. Myös A318:sta ollaan kehittämässä vastaavaa versiota.

A400M on Airbusin ensimmäinen sotilaskäyttöön suunniteltu lentokone. Sen tarkoituksena on kilpailla mm. McDonnell Douglasin kehittämän Boeing C-17 Globemaster III:n kanssa. Hanke on viivästynyt Länsi-Euroopassa mm. sen vuoksi, että puolustusmenojen leikkaukset ovat lykänneet sen hankintoja.

Airbusin Toulousen tehtaan sisäänkäynti

Airbusin Toulousen tehtaan sisäänkäynti


歡迎來到Bewise Inc.的世界,首先恭喜您來到這接受新的資訊讓產業更有競爭力,我們是提供專業刀具製造商,應對廠商高品質的刀具需求,我們可以協助廠商滿足您對產業的不同要求,我們有能力達到非常卓越的客戶需求品質,這是現有相關技術無法比擬的,我們成功的滿足了各行各業的要求,包括:精密HSS刀具、協助客戶設計刀具流程、DIN or JIS 鎢鋼切削刀具設計、NAS986 NAS965 NAS897 NAS937orNAS907 航太切削刀具,NAS航太刀具設計、超高硬度的切削刀具、醫療配件刀具設計、汽車業刀具設計、電子產業鑽石刀具、木工產業鑽石刀具等等。我們的產品涵蓋了從民生刀具到工業級的刀具設計;從微細刀具到大型刀具;從小型生產到大型量產;全自動整合;我們的技術可提供您連續生產的效能,我們整體的服務及卓越的技術,恭迎您親自體驗!!

BW Bewise Inc. Willy Chen willy@tool-tool.com bw@tool-tool.com www.tool-tool.com skype:willy_chen_bw mobile:0937-618-190 Head &Administration Office No.13,Shiang Shang 2nd St., West Chiu Taichung,Taiwan 40356 TEL:+886 4 24710048 / FAX:+886 4 2471 4839 N.Branch 5F,No.460,Fu Shin North Rd.,Taipei,Taiwan S.Branch No.24,Sec.1,Chia Pu East Rd.,Taipao City,Chiayi Hsien,Taiwan

Welcome to BW tool world! We are an experienced tool maker specialized in cutting tools. We focus on what you need and endeavor to research the best cutter to satisfy users demand. Our customers involve wide range of industries, like mold & die, aerospace, electronic, machinery, etc. We are professional expert in cutting field. We would like to solve every problem from you. Please feel free to contact us, its our pleasure to serve for you. BW product including: cutting toolaerospace tool .HSS Cutting toolCarbide end millsCarbide cutting toolNAS Cutting toolNAS986 NAS965 NAS897 NAS937orNAS907 Cutting Tools,Carbide end millAerospace cutting toolФрезерыCarbide drillHigh speed steelMilling cutterCVDD(Chemical Vapor Deposition Diamond )PCBN (Polycrystalline Cubic Boron Nitride) Core drillTapered end millsCVD Diamond Tools Inserts’PCD Edge-Beveling Cutter(Golden Finger’PCD V-Cutter’PCD Wood tools’PCD Cutting tools’PCD Circular Saw Blade’PVDD End Mills’diamond tool Single Crystal Diamond Metric end millsMiniature end millsСпециальные режущие инструменты Пустотелое сверло Pilot reamerFraisesFresas con mango PCD (Polycrystalline diamond) FreseElectronics cutterStep drillMetal cutting sawDouble margin drillGun barrelAngle milling cutterCarbide burrsCarbide tipped cutterChamfering toolIC card engraving cutterSide cutterNAS toolDIN or JIS toolSpecial toolMetal slitting sawsShell end millsSide and face milling cuttersSide chip clearance sawsLong end millsStub roughing end millsDovetail milling cuttersCarbide slot drillsCarbide torus cuttersAngel carbide end millsCarbide torus cuttersCarbide ball-nosed slot drillsMould cutterTool manufacturer.

Bewise Inc. www.tool-tool.com

BW специализируется в научных исследованиях и разработках, и снабжаем самым высокотехнологичным карбидовым материалом для поставки режущих / фрезеровочных инструментов для почвы, воздушного пространства и электронной индустрии. В нашу основную продукцию входит твердый карбид / быстрорежущая сталь, а также двигатели, микроэлектрические дрели, IC картонорезальные машины, фрезы для гравирования, режущие пилы, фрезеры-расширители, фрезеры-расширители с резцом, дрели, резаки форм для шлицевого вала / звездочки роликовой цепи, и специальные нано инструменты. Пожалуйста, посетите сайт www.tool-tool.com для получения большей информации.

BW is specialized in R&D and sourcing the most advanced carbide material with high-tech coating to supply cutting / milling tool for mould & die, aero space and electronic industry. Our main products include solid carbide / HSS end mills, micro electronic drill, IC card cutter, engraving cutter, shell end mills, cutting saw, reamer, thread reamer, leading drill, involute gear cutter for spur wheel, rack and worm milling cutter, thread milling cutter, form cutters for spline shaft/roller chain sprocket, and special tool, with nano grade. Please visit our web www.tool-tool.com for more info.

沒有留言: